Škoda chce opravdu do USA. Má na to?

Přidáno 9.08.2016 Žádné komentáře

Není tomu dávno, kdy jsme vám přinesli článek o plánech mladoboleslavské automobilky na velkou expanzi do Spojených států amerických. Tuto domněnku nám nyní potvrzují další činy Škody, která to s útokem na americký trh dozajista myslí vážně.

Náhrada za Volkswagen

Důvodů, proč se česká motoristická veřejnost začala dohadovat o možném příchodu české automobilky na severoamerický trh je hned několik. Jeden z těch největších je fakt, že Volkswagen je na tamním trhu jednoduše odepsaný. Po provalení obrovského skandálu s podvody při měření emisí a spotřeby dieselových motorů, zůstala automobilce z Wolfsburgu věrna jen hrstka zákazníků. V očích většiny se Volkswagen stal naprosto nedůvěryhodným, což se přirozeně podepisuje na prodejních číslech, která se již dostaly na svá historická minima. Tento problém by ale Volkswagen mohl vyřešit tím, že by své značky Volkswagen a Audi nahradil na americkém trhu podobnou evropskou společností, která patří pod jeho křídla, dokáže nabízet kvalitně vyrobené vozy, jenž uspokojí potřeby náročných amerických zákazníků a zároveň tato značka není v USA příliš známa a Američané si ji nebudou spojovat s aférou Dieselgate. Nepřipomíná vám tento popis čirou náhodou automobilku s okřídleným šípem ve znaku? Přirozeně, že ano.

Škoda Auto navíc již podnikla kroky, kterými ukázala, že na povídání o vstupu Škody do USA opravdu něco bude. U tamního patentového úřadu si mladoboleslavští nechali zaregistrovat názvy Octavia, Superb a Yeti. Nyní k těmto chráněným značkám přibylo dokonce i označení sportovních modelů vRS. Malým překvapením je i fakt, že Škoda si za oceánem nechala zaregistrovat i název „H-tec“. Ten prozatím automobilka nevyužívá ani v Evropě. Dá se ale usuzovat, že se jedná o označení budoucích modelů s hybridním pohonným ústrojím, která nám má jako první v krátkodobém horizontu prezentovat nový Kodiaq.

„Kodiaq by byl homerun“, tvrdí Maier

Při vstupu na americké území by měl české automobilce pomoci zejména model Kodiaq, který bude světu odhalen v celé své kráse, již na blížícím se podzimním autosalonu v Paříži. Kodiaq, jakožto nová vlajková loď reprezentuje Škodu v segmentu velkých crossoverů a SUV, což je nejrychleji se rozvíjející automobilový trh. Američané navíc podobné vozy bezbožně milují. Sám šéf Škody Auto, Bernhard Maier, prohlásil: „Pokud bychom se rozhodli bojovat v USA, měli bychom jen jednu šanci zapůsobit. Věřím, že pokud bychom tam byli už nyní, byl by Kodiaq homerun“. Maier rovněž podotkl, že Amerika představuje pro Škodu trh s největším potenciálem, kde v současnosti nepůsobí. V současnosti Škoda a její partneři usilovně pracují na tvorbě případových studií, zda je vstup na tak velký trh vůbec proveditelný.

Rozhodnutí padne v příštím roce

O tom, zdali expanduje okřídlený šíp za „velkou louži“ se dle šéfa automobilky rozhodne v příštím roce. Škoda ovšem nekalkuluje pouze s možností vstupu do USA. Ve hře jsou také další světové trhy jako Jižní Korea, Singapur nebo Írán. V současnosti operuje česká automobilka na 102 trzích. Dle strategického plánu, který automobilka nedávno vydala, plánuje v nadcházejících devíti letech toto číslo rozšířit o dalších dvacet zemí.

Na velkém trhu s čistým štítem

Jisté je ale to, že vstup na tak velký trh, kterým je ten ve Spojených státech, rozhodně nebude snadný. Škoda by zde musela začínat prakticky od píky. Mladoboleslavská automobilka se sice již v polovině minulého století pokoušela na tomto trhu prorazit s modely 120 a Rapid. Bohužel neúspěšně a dnes zde platí za prakticky neznámou značku a na pověsti zmíněných modelů 120 a Rapid, které byly považovány za zastaralé vozy z východní Evropy, rozhodně nebude chtít stavět. Malou výhodou pro Škodu v USA mohou být továrny a rozsáhlá dealerská síť Volkswagenu, které by mohla Škoda po vstupu do USA využívat.


Nenašli ste zde to co jste hledali?

Napište to do komentářu a my požadované informace doplníme. Totéž platí i pokud se Vám na webu neco nelíbí, nebo jste našli nejakou chybu.