Reklamace pneumatik zakoupených po internetu

Přidáno 10.03.2016 Žádné komentáře

O tom, že nás virtuální technologie obklopují na každém kroku nemusíme příliš dlouho diskutovat. S jejich využíváním přichází značný komfort v podobě obrovské úspory času. Nákupy se stávají otázkou několika málo minut, přičemž se během chvíle dostanete k těm nejlukrativnějším nabídkám. Rychlé porovnání, ověření referencí daného internetového obchodu, platba na dobírku či online bránou. Přesně takové výhody nabízí svižné a z aktuálního hlediska i nejpopulárnější alternativní cesta vedoucí ke snadnému pořízení požadované služby či sortimentu.

Tento způsob nákupu má i svá úskalí a tím největším je absence prvotního nezávazného kontaktu. Dovozce či prodejce vám zboží zašle a vy se s ním úplně poprvé seznamujete až u sebe doma. V drtivé většině případů je klient spokojený a tím je celý obchod u konce. Existují však situace, kdy vás daný výrobek zklame, je poškozen nebo neodpovídá představě vzešlé z ilustrativní fotky. Co tedy dělat a jak správně reklamovat pneumatiky, které vám z jakéhokoliv důvodu nevyhovují?

Úspora financí vede skrze online zkratku

Online nákupy vytvářejí nejsnadnější cestu k zakoupení pneumatik ve výhodnější cenové relaci. Právě tyto důvody vedou více jak 35 % motoristů do bezbřehých vod virtuálního prostoru. 98 % zákazníků je s objednaným zbožím spokojeno i po podrobnějším prozkoumání. Zbylé dvě procenta tvoří lidé s požadavkem na reklamaci. Internetové nákupy mají ve své nevýhodě i nedocenitelné pozitivum, zaslané zboží lze do 14 až 30 dnů bez udání důvodu vrátit nazpět a nechat si obratem vyplatit peníze.

Jakmile vám kurýr předá balík, opatrně jej rozbalte. Je dobré počítat s tím, že se vám pneumatiky nebudou líbit, nebo na nich naleznete jakékoliv deformace. Proto se snažte balík příliš neponičit a vrátit ho majiteli přesně v takové podobě, v jaké přišel. Předejdete tak zbytečným nepříjemnostem. Horší situace nastává ve chvíli, kdy se nesrovnalosti a nekvalitní zpracování objeví až při jízdě, tedy po použití. Jaké šance na výměnu máte?

Jaké jsou možnosti reklamace

Pokud se stanete obětí skryté závady, vyberte si jednu z následujících možností. Poškozené zboží lze vrátit přímo na pobočce prodejce osobně v zastřešující společnosti. V některých případech je možné zavolat nebo poslat mail na reklamační oddělení. Následuje vyplňování reklamačních formulářů, které většinou naleznete na webových stránkách nebo přímo v zaslaném balíku. Ovšem, kdo zaplatí poštovné? Připadá tento poplatek na zákazníka nebo majitele provozovaného internetového obchodu?

Pamatujte, že ze zákona musí poštovné uhradit vždy prodejce a to i v případě, kdy reklamaci neuzná. Pokud by po vás internetový obchod požadoval zaplacení poštovného, obraťte se na českou obchodní inspekci, která by tyto praktiky ihned prověřila. Musí se však jednat o dopravu v nejnižší možné cenové relaci, nejlépe přímo skrze poštu.

Závěrem k celému postupu

Prodejce má povinnost celou reklamaci vyřešit do 30 kalendářních dní od převzetí vyplněného reklamačního formuláře a navráceného zboží. Vždy si přečtěte podmínky, kde je uvedena lhůta pro vrácení poslaného vadného sortimentu. Za předpokladu, že se reklamace stane uznatelnou, je pouze na vás, jestli se rozhodnete pro zaslání nových pneumatik nebo si raději vezmete peníze nazpět.


Nenašli ste zde to co jste hledali?

Napište to do komentářu a my požadované informace doplníme. Totéž platí i pokud se Vám na webu neco nelíbí, nebo jste našli nejakou chybu.

Napište komentář